Plany ramowe świetlic:
Regulamin świetlicy
Szkoły Podstawowej nr 21 im. Fryderyka Chopina w Płocku
I. ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNE
1. Świetlica jest czynna w godzinach 6.00 – 17.00.
2. Rodzice/opiekunowie prawni lub osoby przez nich upoważnione są zobowiązani do przestrzegania godzin pracy świetlicy; przekazania swojego dziecka (kl. I- III) pod opiekę wychowawcy świetlicy od godz. 6.00 i odebrania do godz. 17.00.
3. W przypadku nieodebrania dziecka ze świetlicy wychowawca podejmuje następujące działania:
– zapewnia bezpieczeństwo i opiekę dziecku;
– kontaktuje się telefonicznie z rodzicami (opiekunami), osobami upoważnionymi do odbioru dziecka;
– po wyczerpaniu wszystkich dostępnych możliwości kontaktu z rodzicami (opiekunami), osobami upoważnionymi do odbioru dziecka zawiadamia dyrekcję szkoły;
– sporządza notatkę na temat zdarzenia i podjętych działań.
4. Osoba zgłaszająca się po odbiór dziecka (rodzic,opiekun lub osoba upoważniona, wobec której istnieje podejrzenie, że może się znajdować w stanie wskazującym na spożycie alkoholu lub jest pod wpływem środków zmieniających świadomość (odurzających) wychowawca podejmuje działania zgodne z Procedurą kontaktów rodziców ze szkołą (pkt VII).
5. Rodzice, prawni opiekunowie lub inne osoby upoważnione odbierają dzieci osobiście z sali zajęć świetlicowych, innych sal, bądź z boiska szkolnego (z placu zabaw), zgłaszając się bezpośrednio do wychowawcy.
6. Osoba upoważniona do odbioru dziecka ze świetlicy, zwłaszcza po raz pierwszy powinna posiadać przy sobie dowód tożsamości ( w przypadku ucznia do 13 r. ż. legitymację szkolną) i na prośbę wychowawcy świetlicy okazać go.
7. O zmianach dotyczących osób upoważnionych do odbioru dziecka ze świetlicy należy pisemnie powiadomić wychowawców świetlicy.
8. Zgłoszenia telefoniczne rodziców dotyczące wyjścia dziecka ze świetlicy nie będą respektowane.
9. Warunkiem samodzielnego powrotu dziecka do domu ze świetlicy szkolnej jest pisemne oświadczenie, podpisane przez rodziców lub opiekunów w „Karcie zgłoszenia”.
10. Jednorazowy odbiór dziecka ze świetlicy szkolnej przez inne osoby, a także jednorazowy, samodzielny powrót dziecka do domu (w przypadku braku tych informacji w „Karcie zgłoszenia”) jest możliwy po wypełnieniu stosownych formularzy. Znajdują się u wychowawców świetlicy.
11. W sytuacji, gdy dziecko zgłasza złe samopoczucie wychowawca świetlicy zgłasza ten fakt pielęgniarce szkolnej i przekazuje telefoniczną informację rodzicowi (opiekunowi) ucznia.
12. Używanie telefonów komórkowych, tabletów i innych urządzeń elektronicznych obowiązuje zgodnie z zapisem Statutu Szkoły.
13. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 24 listopada 2020 r. (Dz. U. 2020 poz. 2087) ,szkołą podstawowa jest obowiązana prowadzić działalność opiekuńczą dla dzieci osób zatrudnionych w podmiotach wykonujących działalność leczniczą oraz innych osób realizujących zadania publiczne w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, uczęszczających do klas I-III szkoły podstawowej. Rodzice dziecka, którzy chcą korzystać z opieki, wnioskują do dyrektora szkoły o objęcie ich dziecka opieką.
II. PRAWA WYCHOWANKA ŚWIETLICY
I. Uczeń przebywający w świetlicy szkolnej ma prawo do:
- opieki wychowawczej, życzliwego i podmiotowego traktowania;
- rozwijania swoich zainteresowań i zdolności poprzez uczestnictwo w rozmaitych formach zajęć świetlicowych;
- indywidualnych zajęć, jeśli nie przeszkadza nimi innym dzieciom, wychowawcy podczas pracy z grupą, a także jeśli nie zagrażają one bezpieczeństwu jego i innych dzieci;
- odrabiania w świetlicy prac domowych i uzyskania w miarę potrzeb pomocy wychowawcy;
- korzystania z pomocy dydaktycznych oraz gier znajdujących się w świetlicy.
III. OBOWIĄZKI WYCHOWANKA ŚWIETLICY
1. Uczeń po wejściu do świetlicy ma obowiązek zapisać się na liście obecności u wychowawcy świetlicy.
2. Zgłasza wychowawcy każde swoje przyjście i odejście; nie wychodzi z sali bez pozwolenia wychowawcy; nie oddala się od grupy podczas spacerów, organizowanych wyjść i zabaw na boisku szkolnym, placu zabaw.
3. Przestrzega zasad bezpiecznego zachowania się (bawi się i pracuje w sposób bezpieczny dla siebie i innych).
4. Przestrzega zasad kulturalnego zachowania: jest grzeczny, miły i uprzejmy wobec nauczycieli i kolegów. Używa zwrotów grzecznościowych: proszę, dziękuję, przepraszam.
5. Szanuje innych, nikomu nie dokucza, nie obraża, nie wyśmiewa.
6. Słucha próśb i poleceń nauczyciela – stara się jak najlepiej je wykonywać.
7. Dba o porządek w sali: tornistry, gry i zabawki kładzie w wyznaczonym miejscu.
8. Spożywa posiłki i napoje przy stoliku.
9. Po skończonej zabawie i po zajęciach porządkuje swoje otoczenie.