Wycieczka do Biskupina

W dniu 02 października 2023 r. odbyła się wycieczka do Biskupina dla klas: VA oraz VS. Pierwszym etapem naszej wycieczki był dojazd do Kruszwicy gdzie zwiedziliśmy Mysią Wieżę – pozostałość po zamku zbudowanego przez Króla Kazimierza Wielkiego – z jej szczytu dzieci podziwiały niezapomniany widok na jezioro Gopło. Po zejściu z Wieży czekała na nas kolejna niespodzianka, czyli Rejs Statkiem po Jeziorze Gopło – przyglądaliśmy się przyrodzie oraz najważniejszym zabytkom z pokładu statku. Następnie odwiedziliśmy rezerwat archeologiczny w Biskupinie, w którym zobaczyliśmy m.in. rekonstrukcje wiosek i osad z epoki kamienia czy z okresu wszesnopiastowskiego. Muzeum zwiedziliśmy razem z przewodnikiem, który zaprosił nas również na lekcję, która pogłębiła naszą wiedzę na temat różnych zajęć człowieka w pradziejach. Oferta muzeum związana była z „żywą historią”, ukazującą życie dawnego osiedla na terenie dzisiejszego Biskupina.

Na zakończenie udaliśmy się do „Przystani Biskupińskiej”, gdzie czekał na nas smaczny posiłek. Po obiedzie – najedzeni, zmęczeni ale bardzo zadowoleni ruszyliśmy w drogę powrotną. Taka lekcja historii na pewno na zawsze zapisze się w naszej pamięci.