Celem kampanii jest przede wszystkim zwrócenie uwagi uczniów na szczęście jako stan, który może się przejawiać w różnych aktywnościach życia codziennego. Poszczególne zadania kampanii zostały tak dobrane, aby umożliwić uczniom doznawanie i przeżywanie radosnych, pozytywnych emocji przy jednoczesnym doświadczaniu pozytywnej atmosfery pracy.
Cele główne:
- Budowanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych, które powodują ryzyko pojawienia się zachowań agresywnych i autodestrukcyjnych np. sięgania po alkohol, dopalacze, papierosy.
- Wyzwalanie pozytywnych emocji, czyli niwelowanie szkód psychicznych związanych z ograniczeniami nałożonymi w związku z pandemią.
- Nabywanie umiejętności budowania poczucia własnej wartości u dzieci i młodzieży.
- Ograniczenie podejmowania przez dzieci i młodzież zachowań ryzykownych (agresywnych i autodestrukcyjnych) będących wynikiem izolacji społecznej (rówieśniczej).
- Wspieranie działalności wychowawczej szkół i placówek oświatowych, w tym udostępnienie możliwości realizacji kampanii w trybie zdalnym.
- Edukacja rodziców i wsparcie ich w zakresie umiejętności wychowawczych.
Cele dodatkowe:
- Integracja zespołów klasowych.
- Poznawanie swoich uczniów przez nauczycieli.
- Wspieranie pozytywnych wyborów życiowych.
- Kształtowanie zdrowych nawyków życiowych.