Koordynatorem programu jest p. Beata Mrowiec.
Głównym celem programu jest opóźnianie inicjacji alkoholowej wśród dzieci wkraczających w okres dojrzewania. Ta strategia profilaktyczna jest dobrze uzasadniona wynikami badań wskazującymi na wczesną inicjację alkoholową jako jeden z poważniejszych czynników ryzyka problemów alkoholowych i uzależnienia od substancji psychoaktywnych w okresie dojrzewania i dorosłości. Opóźnianie inicjacji alkoholowej ma na celu ograniczenie wpływu tego czynnika ryzyka w ogólnej populacji dzieci w Polsce. Grupą docelową programu Fantastyczne Możliwości są uczniowie piątych lub szóstych klas szkół podstawowych oraz ich rodzice. Prowadzenie z młodzieżą pracy profilaktycznej w momencie, kiedy zaczyna się okres dojrzewania jest uzasadnione wynikami wielu badań. W tym okresie obserwujemy bowiem wyraźne narastanie doświadczeń związanych z piciem alkoholu. Ogólnopolskie badania ankietowe przeprowadzone w roku 2002 (tj. w okresie, gdy program był przygotowywany do upowszechnienia Polsce) wskazywały, że większość nastolatków zaczyna sięgać po alkohol właśnie między 11 a 13 rokiem życia. Wśród 11 latków 64% chłopców i 50% dziewcząt próbowało już napojów alkoholowych, a w grupie 13 latków aż 83% chłopców i 76% dziewcząt przyznaje, że piło już alkohol. Dane dotyczące upijania się wskazywały natomiast, że niemal co trzeci 13 letni chłopiec (30% badanych) był chociaż raz w stanie upojenia alkoholowego. To samo, chociaż raz zdarzyło się co piątej dziewczynce (20% badanych) (Woynarowska (red.) 2003). Zajęcia programu Fantastyczne Możliwości są ukierunkowane na wzmacnianie kilku istotnych czynników chroniących przed przedwczesnym rozpoczynaniem picia alkoholu i innymi zachowaniami ryzykownymi okresu dojrzewania. Do tych czynników należą: umiejętności rozpoznawania wpływów społecznych skłaniających do picia alkoholu (szczególnie wpływów rówieśniczych), modelowanie pożądanych zachowań przez znaczących rówieśników, przygotowanie młodych ludzi do realizacji zadań rozwojowych okresu dojrzewania, zachęcanie rodziców do podejmowania z ich dorastającymi dziećmi rozmów na tematy związane z zagrożeniami, jakie niesie ze sobą picie alkoholu i używanie innych substancji psychoaktywnych.