To projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach, którego odbywają się zajęcia wyrównawcze z matematyki i języka angielskiego, zajęcia dodatkowe, rozwijające z przyrody/biologii oparte na metodzie eksperymentu, koło z informatyki z elementami programowania i robotyki oraz zajęcia korekcyjno – kompensacyjne. W projekcie uczestniczą uczniowie klas V- VIII ( 157 uczniów) i 18 nauczycieli- szkolny koordynator p. R. Fistkowska.
Realizator:
- Szkoła Podstawowa nr 6 im. Druha Wacława Milke w Płocku,
- ,
- Szkoła Podstawowa nr 12 im. Miry Zimińskiej – Sygietyńskiej w Płocku,
- Szkoła Podstawowa nr 13 im. Jana Brzechwy w Płocku,
- Szkoła Podstawowa nr 15 im. św. Franciszka z Asyżu w Płocku,
- Szkoła Podstawowa nr 20 im. Władysława Broniewskiego w Płocku,
- Szkoła Podstawowa nr 21 im. Fryderyka Chopina w Płocku,
- Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 22 im. Janusza Korczaka w Płocku,
- Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 23 im. Armii Krajowej w Płocku.
Okres realizacji projektu: 01.09.2018 r.-31.08.2020 r.
Wartość ogółem: 1 993 363,85
Wartość dofinasowania: 1 816 551,35
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego, Oś Priorytetowa X Edukacja dla rozwoju regionu, Działanie 10.1 Kształcenie i rozwój dzieci i młodzieży, Poddziałanie 10.1.1 Edukacja ogólna.
Głównym celem projektu jest podniesienie jakości kształcenia w dziewięciu płockich szkołach podstawowych dla 1203 ucz. w zakresie budowania i rozwoju kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz indywidualizacji procesu nauczania oraz podniesienie kompetencji 64 nauczycieli w okresie 01.09.2018 r. – 31.08.2020 r.
W ramach projektu będą realizowane następujące typy operacji:
- kształcenie kompetencji kluczowych niezbędnych na rynku pracy oraz właściwych postaw
i umiejętności (innowacyjność, kreatywność, umiejętność rozumienia, krytyczne myślenie), - tworzenie warunków dla nauczania opartego na metodzie eksperymentu,
- korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnej oraz rozwijanie kompetencji informatycznych,
- indywidualizacja pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
Każdemu uczniowi zgodnie z jego potrzebami zostaną zagwarantowane dodatkowe formy wsparcia uzupełniające wiedzę, wyrównujące braki edukacyjne, rozwijające talenty, pasje, zainteresowania, zmniejszające deficyty rozwojowe. Uzupełnienie wiedzy będzie pozwalało na płynne i bezproblemowe przejście na kolejne etapy edukacji uczniom słabszym.
Planowane działania:
- realizacja dodatkowej oferty edukacyjnej dla uczniów dziewięciu płockich szkół podstawowych,
- doposażenie w sprzęt i materiały dydaktyczne,
- doskonalenie nauczycieli.
Zakładane efekty:
- zrealizowanie 1 projektu w którym zostaną sfinansowane koszty dodatkowych form wsparcia dla uczniów i szkoleń dla nauczycieli,
- 1203 uczniów po opuszczeniu programu nabędzie kompetencje kluczowe,
- 64 nauczycieli po opuszczeniu programu uzyska kwalifikacje/nabędzie kompetencje,
- 34 nauczycieli zostanie objętych wsparciem w zakresie TIK,
- w 9 placówkach pracownie przedmiotowe zostaną doposażone w sprzęt i materiały dydaktyczne.
Biuro projektu:
Urząd Miasta Płocka,
Stary Rynek 1, 09-400 Płock
e-mail: justyna.witkowska@plock.eu, agnieszka.agacinska@plock.eu