Program realizuje p. Iwona Kobylańska.
Program lekcji twórczości w nauczaniu początkowym (oraz w klasie „zerowej”) jest realizowany na specjalnie wydzielonych lekcjach (2 godziny lekcyjne tygodniowo) w postaci zintegrowanego przedmiotu kształcenia, w którym rozwijanie myślenia twórczego i rozwiązywania problemów jest dopełniane przez stymulowanie i kształcenie zachowań twórczych oraz uczenie sztuki pokonywania przeszkód emocjonalno-motywacyjnych. Wszystkie zajęcia w klasach początkowych muszą być ściśle zintegrowane.
Strategicznym celem programu jest wspieranie postawy twórczej uczniów.
Twórczość jest za tym rodzajem aktywności, który angażuje i rozwija całą osobowość. Uczniowska twórczość nie musi być zakończona powstaniem wytworu (dzieła) społecznie nowego i cennego. Wartość wychowawczą ma sam proces twórczy. W przypadku klas początkowych proces twórczy polega zwykle na reorganizacji dotychczasowych doświadczeń dzieci i na działaniach kombinatorycznych. W ich wyniku pojawia się nowa dla dzieci wiedza, umiejętności.
Cele operacyjne odnoszą się do trzech sfer osobowości ucznia: poznawczej, emocjonalno-motywacyjnej i działaniowej.
W sferze poznawczej osobowości omawiany program ma m.in. na celu stymulowanie i rozwijanie wrażliwości zmysłowej, rozwijanie spostrzegawczości, stymulowanie umiejętności odkrywania, formułowania i rozumienia problemów, rozwijanie procesów uwagi, stymulowanie i rozwijanie wyobraźni oraz płynności, giętkości i oryginalności mylenia, ułatwianie „otwarcia się” językowego dzieci.
W sferze emocjonalno-motywacyjnej program rozwija zaciekawienie problemami otwartymi, sprzyja podtrzymywaniu i przekształcaniu spontanicznej motywacji poznawczej w motywację wiadomą, pomaga w pokonaniu nieśmiałości, obawy przed nowym, trwogi przed arcydziełem, kształtuje umiejętności odkrywania, rozpoznawania i wyrażania uczuć i emocji oraz ich akceptowania. Program wdraża do przyjmowania pochwał i krytyki, uczy konstruktywnego komunikowania się i uważnego słuchania, a także kształtuje zachowania prospołeczne i umiejętność współpracy w grupie zadaniowej, rozwija życzliwość i wrażliwość na potrzeby innych.
W grupie celów odnoszących się do działaniowej sfery osobowości znaleźć można: rozwijanie samodzielności i wytrwałości w procesie odkrywania i rozwiązywania problemów, rozwijanie zdolności i sprawności manipulacyjnych, konstrukcyjnych, językowych, umiejętności wyrażania myśli i emocji w języku sztuki, w dramie itp. oraz doskonalenie umiejętności łączenia sprawności w rozwiązywaniu problemów otwartych.